Om föreningen

På Folkungagatan 118 finns Brf Beckbrännaren Mindre 27, i huset som byggdes 1936.

Fastigheten är byggd i tidstypisk funkisstil, med högt i tak, raka linjer och generösa fönsterpartier.

Totalt har föreningen 32 lägenheter fördelade på fem våningsplan. På vindsvåningen 6 tr upp finns en fin gemensam takterass som går att boka för den som vill. En nyrenoverad tvättstuga, ett hobbyrum och en bastu finns i källarvåningen. I huset finns även tre (3) cykelrum. Tomtytan är på över 500 kvm och tillhör fastigheten med äganderätt. Brf Beckbrännaren Mindre 27 är en äkta förening.

I huset finns också affärslokaler, med Flügger Färg (där vi boende har rabatt) på hörnet mot Borgmästargatan. Urmakaren K-G finns precis bredvid porten (perfekt vid batteribyte i klockan!). Och så den fina och nyrenoverade ICA-butiken "Pelikan" (som för övrigt en gång var biograf) med mycket generösa öppettider (kl.8-22).